6
nov, 2015

Som følge af EU lov om databeskyttelse, kan vi desværre ikke sende dig dit resultat, uden at du accepterer vores persondatapolitik. Hvis du ønsker at modtage dit resultat via e-mail, skal du klikke på JEG ACCEPTERER og acceptere persondatapolitikken. Du kan til hver en tid nemt afmelde dig nyhedsbrevet.

For at vi kan kontakte dig, er det nødvendigt som følge af EU lov om databeskyttelse, at du accepterer vores persondatapolitik - klik her for at læse den. Du kan nemt afmelde kontakt fra os og få slettet registreringen af dine persondata.
Fin opfølgning og bedste hilsener
Lars.
Jeg tror Assure har ret, og har investeret sådan.
Interessant, hvor ligger Assure i den sammenligning?
Hej J Pedersen
Det er svært at sige præcis, hvor vi ligger, da jeg ikke kender den nøjagtige opstartsdato på væddemålet. En dag, en uge eller en måned fra eller til kan have store konsekvenser i sammenligningen – det skal være æbler med æbler for at svare ordentligt. Man kan sige, at vi bruger stort set samme aktie ETF som Buffett på det amerikanske marked (vi bruger dog flere), så resultaterne er meget tæt på hans, hvad angår lige netop det marked. Når vi investerer globalt, vil det afvige.
Tak for det fremsendte mail.
Hertil vil jeg gerne svare.
Selvfølgelig skal man sælge sin papirer eller nogle af dem hvis/når markedet begynder at falde for at sikre sin gevinst.
Det kan man bedst gøre ved at gå ind i sine charts og se på graferne. F.eks bollinger 20/2 eller MACD history
på uge eller månedbasis. “Dags” graferne giver for mange ud og ind signaler efter min mening.
Så holder man sig udefor markedet så længe nedtrenden varer. Det kan man også se på sin bollinger(uge/måned)
for derefter at gå ind i markedet igen når dette begynder at vende/stige . Det er vigtigt at man holder øje med
“dobbeltoppe/dobbelbunde” samt “-, skuldre hoved skuldre- formationer”, flag og vimpler mm. Jeg kikker også
efter candlestik formationer. Foruden ovennævnte skal man kontrollere sine 50 , 100 og 200 glidende gennemsnit.
Man må kun købe når disse ligger i optrend aldrig i nedtrend.
På denne “enkle” måde og et godt analyseprogram og en masse erfaring har man mulighed for at få overskud på sin
aktiehandel. Det skader ikke at man har kendskab til fundamentalanalyse og forstår nøgletallene.
– man begiver sig ud at sejle uden et godt søkort og som man forstår at bruge -.
med venlig hilsen
Bengt Olof Lamm
Hej Bengt
Tak for det fyldige svar. Vores erfaring er, at det er de færreste, der får deres resultater målt i forhold til strategien med at forblive i markedet hele tiden. Har det givet ekstra RISIKOjusteret afkast at bruge den tilgang, du lægger op til? For de fleste er svaret nej, men det bliver sjældent målt. Se gerne denne artikel http://www.fool.com/investing/general/2014/10/24/the-no-1-mistake-investors-make.aspx – den største afkastrøver er den du beskriver i dit svar: timing, det viser resultaterne fra analysefirmaet Dalbar.