Download E-BOG

Kan man øge afkastet ved at gøre mindre?

30 aug, 2023
af Rune Wagenitz Sørensen, partner i Assure | 3 Kommentarer
Print

3 Kommentarer

  1. Hej Rune.
    Tak for din interessante fortælling ang. Investeringer Handel eller stand by.
    Det er svært hvad man skal gøre. Men Warren B. har altid sagt du skal vælge, og være TRO
    mod dine investeringer, det har jeg altid været( for det meste:-)
    Man skal også ha’ den i mente med grådigheden.
    der har jeg fulgt velmenende råd fra gamle garvede folk.
    Har været med på rejsen med Novo siden 1987. Hvor jeg nok har solgt for tidligt, til tider, men hvornår rammer man loftet.
    Er dog kommet med på vognen på ny og fortsætter rejsen :-)
    Men tak for jeres nyhedsbrev det er altid spændenge læsning.
    Hilsen: Niels.

  2. Atter nogle kloge betragtninger i dit indlæg her Rune.
    Ja har man valgt nogle aktier i solide selskaber, skal man beholde dem i mange år evt. hele livet og ikke sælge i panik, når der opstår en periode med kraftige kursfald, som det f. eks. skete med Novo Nordisk for nogle år siden. Selv hvis en aktie som Novo kommer til at fylde en meget stor del af den samlede aktiebeholdning, som det er sket for mig nu, så kunne jeg ikke finde på at sælge mere en en lille del af Novo aktierne, og da kun hvis jeg har en anden god investering, som jeg kunne tænke mig at foretage, eller hvis jeg har behov for nogle penge til mit forbrug.

Læg en kommentar

Læs flere artikler

Markedskommentarer 1. kvartal 2026
Det var egentlig meningen, at jeg ville skrive denne markedskommentar i dagene op til påske. Men det var håbløst, for kurserne kørte op og ned fra time til time. Hvis ikke man allerede havde fået…
Læs hele artiklen
Det vigtigste at vide som investor
Så er den gal igen med afkastene i de danske investeringsforeninger. Helt gal. Her i februar bragte Berlingske en kritisk artikel om ”negative afkast på stribe i 2025”. Jyllandspostens erhvervsredaktør fulgte trop med overskriften ”kan…
Læs hele artiklen
Kan kunstig intelligens få mit realkreditlån til at gå væk?
Man siger om investering i aktier, at markedet altid har ret. Det har det nu ikke altid, i hvert fald ikke i første omgang. Hvis ikke du selv husker IT-boblen, så har du garanteret læst…
Læs hele artiklen
Sidebar